George Town, Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Frank Kievit - WaarBenJij.nu George Town, Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Frank Kievit - WaarBenJij.nu

George Town, Penang

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

18 Augustus 2017 | Maleisië, George Town

16 augustus
Ondanks het wat wiebelige stabelbed prima geslapen. Mijn roomies zijn een Chinees, een Sri Lankaan en iemand die niet eens hoi kan zeggen.
Omdat het hostel geen ontbijt heeft random ergens heen gelopen. Ik zag een plaats met roti waar veel locals waren. Roti smaakte niet rot (sorry) maar was erg lekker. Met daarbij een hot tea. Ik kreeg iets was op chocomelk leek, maar na een slok bleek het toch thee met heel veel suiker. Ik ben daar dus geen fan van. Maar ik moet zeggen dat het oke was, vaak helpt de omgeving waarin je zit dan vaak mee.
Daarna een wandeling door George Town gedaan die ik in mijn boekje had gezien. In de volle zon langs de hotspots. Door Indian Town en China town. Veel tempeltjes gezien. Per ongeluk een foto van een godenbeeldje gemaakt waar het absoluut niet van mocht. Verder staat George Town bekend om zijn streetart. Veel muren zijn beschilderd en krijgen een 3d effect doordat er bijvoorbeeld een fiets, scooter of iets anders voor staat. Natuurlijk wilde elke Chinees er op een rare positie bij poseren. Maar daar tussendoor toch foto's ervan kunnen maken (ik ben vergeten met mijn telefoon een foto te maken om bij te voegen, heb ze later wel in het fotoboek. Voor een impressie kan je googlen, dat is zeker de moeite waard). Daarna was het tijd voor de lunch. Na een week had ik een keer zin in iets anders dan Aziatisch, dus heb ik een hamburger gescoord bij de Mac. 's Middags nog wat gewandeld en verder rustig aan gedaan.
In het Hostel staan op een bord allerlei plaatsen om goed te eten. Dus naar 1 van die plaatsen gegaan. Veel kraampjes met wat gammele stoelen en tafels. Uiteindelijk maar ergens binnen gegaan met de gouden regel: als er veel locals zijn zal het goed zijn. Het was een soort loods met daarin een soort markt met veel foodstallen. Gewoon naar 1 gelopen en gevraagd welk gerecht een beetje pittig is. Ze raadde mij pork soup aan. Die genomen met noodles en groenten. Soep was pittig, maar precies zoals ik het lekker vind. De rode pepers waren goed te zien dus die niet nemen. Ik dacht dat er sperziebonen in zaten, dat waren dus groene pepers. Volgende keer niet alleen naar rood kijken maar ook naar groene pepers. Even later pakte in een stuk paksoi, zodra het in mn mond zat voelde ik pootjes. Ik schrok me helemaal kapot. Bleken er 2 niet gepelde garnalen in te zitten die ik over het hoofd had gezien. Uiteindelijk wel heerlijk gegeten. En over een grote bak soep met noodles en 2 verse sinaasappelsap voor €2.50 hoor je mij niet over klagen.
Terug in het hostel bleek dat de Sri Lankaan en de stille weg waren. En er iemand uit Maleisië bij was gekomen.

17 augustus
Voor het ontbijt besluit ik weer naar het zelfde adres als gisteren te gaan. Precies hetzelfde besteld. Gisteren koste het €2 en vandaag €1.30. Blijkbaar ben ik gisteren voor €0.70 opgelicht, daarom moest die man dus zo lachen. Ik hoop dat hij er blij mee is.
Vandaag wil ik naar de Penang Hill gaan, het hoogste punt van het eiland. Eerst wilde ik met de bus, maar aangezien die er veel langer over doet dan een Uber pak ik een Uber. Vanaf het dal gaat er een treintje omhoog. Om dan na 10 minuten op 700 meter hoogte te zitten. Hier naar 2 uitkijkpunten gelopen. Ondanks dat de wolken hoog waren zag het uitzicht er wat mistig uit. Het voordeel was wel dat er geen volle zon was. Verder wel een mooi uitzicht. Een heerlijk bordje fruit op.
Ik had gelezen over een wandeling van de botanische tuin (beneden van de berg) naar de top. Aangezien ik geen zin had in een tocht van 5km die 700 m omhoog gaat besloot ik deze toch de andere kant op de maken: naar beneden. Deze weg mag alleen door 4x4 terreinwagens worden gereden aangezien sommige stukken een helling van 30% hebben. Het was een zwaar tochtje naar wel leuk. Onderweg mooie natuur en zelfs een paar apen gezien.
Toen ik na 1.5 uur aankwam in de botanische tuin eerst een half uurtje op een bankje gezeten en daarna een rondje door de tuin gelopen.
Vervolgens terug naar het hostel gelopen. De Maleisiër was geruild voor 2 Amerikanen. 's Avonds ergens saté gaan eten.

18 augustus
De wandeling naar beneden van gisteren voel ik goed in mijn benen. Vandaag ga ik voor een Westers ontbijt. Daarna pak ik een lokale bus naar Butterfly Farm. Het is een uurtje rijden, maar doordat het grotendeels langs de kust is, is het een mooie tocht. Ik had op Google gezien dat het vanaf de bushalte een kwartier lopen is naar de farm. Maar blijkbaar als je aangeeft dat je naar de farm (of sommige andere attracties) wilt dan rijd de bus gewoon een stukje om. Hierdoor stopte de bus op 1 minuut wandelen. Door de vlindertuin geslenterd (het heeft meer dan alleen vlinders haha). Het is eigelijk een onderzoekslab waar voor extra inkomsten de tuin bij is gebouwd. Er was dus ook veel informatie. Daarna aan de overkant van de straat een zakje mango gekocht en naar de bus gelopen.
Bus weer terug genomen naar Georgetown. Ik heb gelijk een busticket gehaald voor morgen. Om 12.45 (dus ik kan uitslapen en rustig aan doen) vertrek ik naar de Cameron Highlands. Dit is een gebied wat vooral bekend is van de theeplantages. Het is er in vergelijking koud (20 C i.p.v. de 33 C in Georgetown) dus ik heb mijn lange broek en vest al klaar liggen. Straks nog een hapje eten en dan zit mijn tijd op Penang erop.

  • 18 Augustus 2017 - 16:05

    Joan:

    Hahhahhha, Frank je schrijft heel leuk.
    Ik zit mee te genieten hoor.
    Vooral van je pittige hapjes die je eet. En zo grappig dat je opgelicht ben voor 0.70 ct. Zal jou je kop niet kosten, en de man was er erg happy mee denk ik.
    Succes nog je verdere reis.
    xx

  • 18 Augustus 2017 - 20:09

    Lijnie:

    Wat een leuk verhaal weer! Wel een bijzonder gezelschap in dit hostel. Het eten is iedere keer weer een verrassing. Gelukkig lust je bijna alles. Dat vest zul je morgen nodig hebben. Goede reis verder.

  • 19 Augustus 2017 - 12:55

    Corrie:

    Weer genoten van je verhaal,bijzonder leuk hoe je schrijft,geniet vooral van de dingen die je op je reis tegen komt.Goede reis verder

  • 23 Augustus 2017 - 20:13

    Joke:

    Hoi Frank

    heel herkenbaar
    ik heb veel van de zelfde route gedaan

    geniet lekker

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, George Town

Frank

Actief sinds 15 Juli 2017
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 5729

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2017 - 02 September 2017

Backpacken door Maleisië

Landen bezocht: