De eerste dagen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Frank Kievit - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Frank Kievit - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

12 Augustus 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

9/10 augustus
Daar stond ik, met wat gezonde spanning en vooral heel veel zin, op Zaventem. Na 2 prima vluchten 20 minuten te laat geland op Kuala Lumpur Airport. Mijn tas was gelukkig ook goed aangekomen. Toen ik naar de trein liep kwam ik er snel achter dat mijn vest met 30 graden toch wat overbodig was. Na wat zoeken op KL Sentral (ja, met een S) de juiste metro gevonden en kwam ik even later aan bij mijn hotel. Prima hotel en het uitzicht is vooral 's avonds niet slecht. Na het avondeten het plan voor de dag erna gemaakt en op tijd gaan slapen.

11 augustus
Met het opstaan ziet het weer er oké uit. Bewolkt, maar dat is het hier blijkbaar heel vaak. Na het ontbijt tas gepakt en klaar om te vertrekken. 1 stap buiten: regen. Doei programma, hier had ik geen rekening mee gehouden. In plaats van een wandeling met de metro naar de Central Market. Toen ik de metro uitstapte was het gestopt met regenen en was een hoosbui begonnen. Gelukkig houden ze er hier rekening mee en zijn veel wandelpaden overdekt, veel: dus niet allemaal. Daarnaast betekent overdekt niet volledig waterdicht. Na de laatste 100 meter gesprint te hebben door de regen toch best nat aangekomen in de markt. Het was er bizar rustig. Gelijk gezocht naar een alternatief om te doen. Dat werd het aquarium. Via de metro en ondergronds door een winkelcenteum bij het aquarium uitgekomen. Toen ik hier na 2 uur uitkwam was het gelukkig droog. Wandeling door een park en toen bij een foodplaza gegeten. Een hele hoop plastic stoeltjes en tafeltjes in het midden met allerlei kraampjes eromheen. Voor wel €3 een bord chicken green curry op (ik heb dan wel bijna een hele rode peper eruit gevist, verder erg lekker).
Na de lunch door naar China Town gelopen. Een erg leuke wijk. Naar een Hindoeïstische tempel geweest. Je mocht niet op je schoenen naar binnen. Locals kunnen hun schoenen gratis afgeven, toeristen betalen omgerekend €0.04 per paar. Vond ik niet bepaald heel veel, maar 2 duitsers vonden dit uit principe schandalig. Tja, 8 cent is ook wel heel veel! Meer toeristen keken ze niet begrijpend aan. Na nog een Chinese tempel bezocht te hebben in een uurtje terug gelopen naar het hotel.
Na even bijkomen en wat zwemmen 's avonds weer naar de Central Market om wat te eten. Naanbrood met chickencurry. Het eten is heerlijk, maar ik denk dat als ik dit nog 2 dagen doe mijn smaakpapillen eruit spingen van het hete eten. Met pepers zijn ze absoluut niet zuinig.

12 augustus
's Ochtends wat rustig aan gedaan. Eerst ontbeten en toen de omgeving van het hotel verkend. Omdat het online bestellen van een busticket niet lukte daarna naar het busstation gegaan om alvast een kaartje voor morgen te kopen. Natuurlijk reed de trein die ik moest hebben net voor mijn neus weg. Daarna stap ik in de wagon waar alleen vrouwen mogen zitten. Halve trein door om vervolgens geen zitplek te hebben. Ik weet nu voor morgen hoe laat ik er moet zijn, hoe lang het duurt en waar ik in moet stappen. Busticket gehaald en weer een stukje terug met de trein.
Wandeling door een park naar een monument. Volle zon, weggetjes erg stijl en weinig schaduw. Het was een mooie maar vermoeiende wandeling. Door naar een moskee en nog een Chinese tempel (die helaas verbouwd werd).
Terug in het hotel nog wat uitgerust. 's Avonds weer in de central market gegeten en toen zaten mijn dagen Kuala Lumpur erop.
Zo gaan slapen en morgen om 11 uur richting Malakka en dan gaat voor mij het echte backpackavontuur beginnen.

De eerste dagen Maleisië zitten er op en ik heb de volgende dingen geleerd:
- Maleisiërs zijn heel aardig en behulpzaam.
- Er is geen ongeschreven regel die zegt waar je op de stoep moet lopen zodat je constant ongemakkelijke situaties ziet (en hebt) waarbij mensen half tegen elkaar aan botsen.
- Het openbaar vervoer is gemaakt voor mensen van maximaal 1.80m waardoor ik regelmatig moet bukken of met mijn hoofd ergens tegen aan sta. Verder wel goede verbindingen!
- Voetgangers hebben nergens voorrang. Ook niet op zebrapaden.

  • 12 Augustus 2017 - 14:53

    Lijnie:

    Hoi Frank,
    leuk verslag van je eerste dagen. Morgen gaat het verplaatsen beginnen. Goede reis en vooral genieten!!
    Kijk nu al uit naar het vervolg! XX

  • 12 Augustus 2017 - 17:17

    Teun En Anja:

    Hoi Frank,

    Spannende dingen allemaal om te lezen. Geniet ervan en goed blijven vissen naar de pepers.

  • 12 Augustus 2017 - 17:40

    Corrie:

    Hoi Frank,
    Leuk en spannend verslag van je eerste dagen.
    Goede reis en vooral genieten wat er op je pad komt.
    Kijk al uit naar je volgende verslag.

  • 13 Augustus 2017 - 12:19

    Joan:

    Hé Frank. We hebben genoten van je eerste verslag. Net bij oma gezellig met je pa en ma gesproken.
    We kijken nu al uit naar je volgende verslag. Have fun.

  • 14 Augustus 2017 - 22:01

    Joke:

    leuk om wat van je te lezen. wat een stad he!
    geniet lekker en ik blijf je volgen
    groetjes

  • 14 Augustus 2017 - 22:19

    Esther:

    Hoi Frank,
    Super leuk om je verslag te lezen en wij blijven je reis volgen.
    Goede en veilige reis verder.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Frank

Actief sinds 15 Juli 2017
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 5767

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2017 - 02 September 2017

Backpacken door Maleisië

Landen bezocht: